mannentalar.blogg.se

Du gamla du fria??

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan hemma och laddar inför ett kvälspass på jobbet, har precis kommit hem från att ha tränat stenhårt. Det känns alltid så förbannat skönt när träningen är gjord, det är då priset kommer i form av harmoni och en stunds lugn inne i hjärnkontoret. Just nu är jag bara så oinspirerad att träna själv så jag tvingar mig till gymmet, trots att jag är oinspirerad blir det ändå ca fyra pass i veckan, rätt bra ändå. Det märkliga är att många vänder sig till mig för att få tips och råd med träningen, jag hjälper gärna till då jag ändå har en hel del erfarenhet, men min egen träning har fastnat. Jag tror att jag också måste hitta mig en "guru" som kan hjälpa mig förbi detta berg av trötthet.
 
Jag har alltid något i media som jag följer med en sorts hatkärlek, jag är exempelvis allergisk mot alla debattprogram som visas på tv typ "kalla fakta". Det enda målet kalla fakta har är att slakta ett offer, när de har bestämt sig för att nu ska vi se hur barnarbetarna har det i Bangladesh så gör de sitt yttersta för att förkasta exempelvis H&M. Jag klarar inte av den subjektiviteten som uppstår och jag förstår inte människor som går in i det med hull och hår, de tror på varneda ord som skrivs och sägs. Skaffa lite egen fakta istället, se er omkring och skaffa er information. 
 
Det senaste jag följt med spänning är debatten kring Omar Mustafa som av en outgrundlig anledning blev invald i Socialdemokraternas inre krets bara för att bli uppsagd sex dagar senare. Tidningarna har skrivit spaltmetrar om detta och faktiskt så har det mesta handlat om hur illa Omar har blivit behandlad. Media har också uttryckt att ingen muslim kommer att rösta på socialdemokraterna efter denna skandal. Jag blir så trött av detta, jag gick in i en diskussion med en man som sa att Socialdemokraterna mer och mer lutar sig åt samma håll som SD och att nu får det räcka, nu tänker han minsann aldrig mer rösta på detta hemska parti. "Suck", jag hade faktiskt lust att slå honom. 
 
När man läser på om herr Omar Mustafa så visar det sig att han är ordförande i ett muslimskt brödraskap som står för att sharia lagar bör gälla. Omar har uttryckt sig homofobiskt och har en grundsyn som säger att kvinnan är mindre värd än mannen dessutom har han anordnat mängder med föreläsningar där föreläsarna är kända för att ha antisemitiska inställningar. Om ni inte vet vad det står för kan jag säga att det står för att förfölja och se ner på judarna. 
 
Det är bara i Sverige som en man med den inställningen kan komma så långt, det är nog bara i Sverige en man som han får en massa tycka synd om människor med sig när han inte får vara med och leka längre. Vad är det för fel på en del svenskar som alltid måste tycka synd om dessa herrar?? Vill vi verkligen ha en man i regeringen som vill ta oss tillbaka till 1800 talet? I Sverige får vi tycka att Livets ord och Jehovas vittnen är hemska och förstör barn och familjer, i Sverige får vi tycka att katoliscismen är förtryckande mot kvinnor, men säg att en muslim betett sig galet då får man alla efter sig. Återigen vad är det för fel??? Säg mig, hittar ni inte en massa likheter mellan det Omar säger och det SD står för?
 
Den enda som skriver och berättar hur det verkligen ser ut är en muslimsk kvinna som heter Nalin Pekgul (kul namn) ungefär som att jag skulle heta Urban Pekröd!!?? :-) Flåt..
Nalin har på ett otroligt informativt sätt förklarat skillnaderna som finns inom islam och vad hon anser om bäste herr Omar, lyssna på henne, läs det hon skrivit i DN. Att alla muslimer skulle strunta i att rösta på Socialdemokraterna efter detta känns så befängt, om det skulle vara på det viset så måste vi ju alla som arbetar för jämlikhet sätta oss ner och titta på vad islam verkligen står för, då är det värt att gå till botten med detta. Vi kan inte generalisera muslimer på det sätt som media gör, det vore som att vi skulle se alla kristna i Sverige  som medlemmar i Jehovas vittne. Förbannade enögda media som sprider dynga.
 
Så, nu har jag fått skriva av mig en stund igen, nu kan jag koppla bort denna diskussion och hitta något annat att irritera mig på, jag ska bege mig in i duschen, jag ska försöka motivera mig till att hitta en glädje i någonting idag också, ibland kan det vara svårt!! 
 
// J
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: