mannentalar.blogg.se

Nedräkning..

Kategori: Allmänt

Jag sitter och räknar ner minuter och sekunder tills det är dags att operera axeln, jag vet inte varför jag har drabbats av sådan ångest inför detta? Det är nästan så att jag vill springa iväg till Fonus och hämta det vita arkivet och fylla i det så att mina nära och kära ska veta vad de ska göra med mig om jag inte kommer tillbaka. Jag fattar inte hur en del kan betala dyra pengar för att bli skönhetsopererade? Jag skulle hellre avstå från att bli vackrare :-) bara jag slipper bli sövd. Hur skulle det kännas för de nära och kära att behöva sörja någon som har dött under operationen när han till exempel gjorde en analblekning!? Bara det liksom, hur tänker man när man kommer på att man behöver bleka analen? Vad är det som driver människor till såna ingrepp undrar jag? Vem ska glo en upp i avgasröret och säga "Du det ser lite mörkt ut därinne, är det inte dags för en blekning?" Undrar hur det går till när de bleker och hur ser det ut efter? Vad gör man sen då? Går ut och visar alla man känner?  Näe.. Jag tror jag släpper det.
 
Jag läste att Moderaterna tagit över lite av SD-s politik nu, de vill begränsa invandringen då de anser att vi tar in för många invandrare varje år. Idag läste jag också att en Moderat herre vill tillåta sexköp då han tycker att det är en överenskommelse mellan två personer. Visst är det underbart? När någon beter sig riktigt galet brukar jag tänka att snart kommer smällen, jag brukar sitta ner och vänta, och vänta och plötsligt kommer den. Man får alltid tillbaka på nåt konstigt sätt, titta bara på detta nu. Först sprack jobbpakten som M ville sätta igång, den sprack på grund av att näringslivets toppar sa nej, man kan undra varför de sa nej! Sedan kommer en tomte som nyss vaknat och verkar tro att det är år 1930 och föreslår att vi ska tillåta prostitution! Bom sa det, och det kommer mera jag lovar, Moderaterna krymper sakta men säkert i omfång. Att M vill begränsa invandringen tror jag beror på att de börjar få slagsida, nu måste de hitta ny väljare. Jag tycker att de har en poäng i just invandringen, jag tror också att vi måste begränsa invandringen, jag tror att vi först måste ta hand om alla som finns här, vi måste se till att alla känner sig välkomna, att det finns en planering inför framtiden, att det finns möjlighet till boende, arbete och/eller studier, men det är en annan fråga. Ställ mig fråga om jag kommer att rösta på Moderaterna någon gång och jag svarar oavkortat NEJ!!! Tillåta sexköp, det är nog nåt av det dummaste jag hört på länge. Han skulle ha mitt arbete ett tag den mannen.
 
En sista fundering jag har är på alla dessa skyltar som man numera ser på Facebook. Det började med en söt liten flicka som stod och höll i en skylt där det stod "Om jag får 100 000 gillar på detta inlägg så har min mamma lovat mig att jag ska få en katt". Alla tryckte på like knappen, en del blev säkert så rörda att de tryckte 40 gånger för att hjälpa denna lilla söta tjej (alla blondiner)  :-D. Nu ser man skyltar dagligen med alla möjliga texter på, visst är det tragiskt hur det sprider sig, alla ska stå där med skyltar och se mesiga ut! Sluta med det genast!! Kom med nåt eget! 
 
Nu ska jag luta mig tillbaka en stund, snart kommer en kompis hit, vi ska spela gitarr. Frun jobbar natt så jag lägger mig i sängen sen och räknar ner, hoppas att jag kan sova lite iallafall. Min syster säger att jag skriver lite för långa inlägg..... Gör jag det?? :-) 
 
 
// J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: