mannentalar.blogg.se

Läsare, fint väder och ishockey..

Kategori: Allmänt

Vädret utanför fönstret är fantastiskt idag, solen skiner, hundskiten luktar och har blivit synlig och varenda tonåring har hittat tillbaka till sina solglasögon. Tonåringarna har dessutom inhandlat vårjackor, de samlas i klasar överallt på stan, de skrålar, spottar och visar upp sig för varandra. De är ett lika tydligt vårtecken som sopbilarna som sopar upp all grus från våra gator. Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden när de står där och låter, en del av dessa härliga tonåringar har köpt så stora glasögon alternativt att de har så små huvuden att glasögonen ser ut som ögon på en fluga. Om de såg sig själva på samma sätt som jag gör skulle de nog gå hem och byta om :-)
 
Jag minns när min ena son var liten, han älskade att gå omkring i sina shorts, så fort solen tittade fram skulle shortsen på. Saken var den att han till vilket pris som helst skulle gå ut i shorts, konflikterna blev ofta långvariga och kraftiga. Jag brukar påminna honom om det idag, nu är han 20 år gammal, det är ett härligt minne. 
 
En liten fundering jag har bara sådär apropå är, hur kommer det sig att så många kvinnliga fotbollspelare på hög nivå är gay? Jag lägger absolut ingen värdering i det utan det är bara en fundering, halva svenska damlandslaget är öppet gay, de kanske borde kallas för gaylandslaget istället?? :-) 
Skämt o sido, vad beror det på tro?
 
Just nu i detta sitter jag i soffan och skriver, intill mig sitter min fru och min svärfar, de tittar på när Luleå möter Färjestad i hockey. Det är ett hemskt liv i soffan, svärfar är född och uppvuxen i Tornedalen, han har sedan bott i Luleå, frun min har sina rötter i Norrbotten. Det är lite som att jag befinner mig i en reklamfilm för Norrlands guld, jag väntar bara på att det ska glida in en snygg blondin, nej jag menar en snygg brunett med en bricka i handen full av öl och väsa, "När man vill vara sig själv för en stund". Det är härligt att få ta del av den subjektivitet som uppstår, det finns bara ett lag på isen och den norrbottniska dialekten är mer påtaglig än någonsin. Frun skriker så mycket att jag har lust att ta fram ett nätbrynje till henne, ställa en öl framför henne och bjuda henne på en snus. Själv tar jag på mig förklädet och går in i köket och tillagar en fiskgryta, allt i jämlikhetens tecken. 
 
En sak jag funderat på är detta med hur många som läser min blogg, jag har förstått att ett mål med bloggandet är att man ska ha så många läsare som möjligt. Jag har många läsare, eller när jag skrivit ett inlägg så är det ofta många som är här och läser men bara efter några dagar så sjunker det kraftigt. Det är nog så att om man skriver för att få en massa läsare så måste man i stort sett skriva varje dag eller varannan dag. Ett annat alternativ är att man visar upp sina nya klädköp..........? Det skulle vara något det, idag köpte jag tio par strumpor från Dressman, jag borde kanske ta en del bilder från olika vinklar och visa mina små nätta fötter som är beklädda med svarta tunna, fina strumpor. Dressman är en butik som känns mer och mer naturlig, det är med blandade känslor jag går in på denna butik, det är lite samma känsla som att äta räkor och dricka vitt vin, det är gott men man vill inte att någon ska se det. Det känns som att det är åldern som driver mig till Dressman, när jag väl är där ser jag ofta yngre killar där också, tack o lov..... När man väl handlar något frågar ALLTID kassörskan, "hur har du det med kalsonger då?".. Märklig fråga tycker jag, känns lite privat samtidigt som jag vet att hon vill sälja, nästa gång ska svara, "jotack bra, hur du det med trosor då?" Eller så tar jag kort och gott av mig byxorna och visar henne...
 
Nu svamlar jag järnet igen, jag ska avsluta mitt skrivande med att konstatera att jag inte kommer att lägga ut modebilder här, inte på mina strumpor heller för den delen, hoppas att ni fortsätter läsa trots detta :-)
Jag kommmer att provocera häcken av er när jag får tillfälle men just nu måste jag laga fiskgryta till två hockeyhjältar!! 
 
Ha en bra helg!!!  // J

Kommentarer

  • jessica säger:

    Bloglovin är bra om man vill ha många läsare tror jag. Här hejar vi på SAIK, hoppas de föår möta Luleå i final!

    Svar: Vet inte om jag vill jaga läsare.. Jag tror det blir saik mot Luleå i final! :)
    Jake Sully

    2013-04-06 | 17:16:58

Kommentera inlägget här: