mannentalar.blogg.se

Helgerna är nog för korta trots allt!!

Kategori: Allmänt

Söndag igen och tiden bara tickar vidare, denna helg har varit full av händelser, eller åtminstone igår då för idag har jag bara tagit det lugnt. Igår startade jag dagen med ett spinningpass klockan 10:00, efter det körde jag ett pass på gymmet så det blev totalt 2 timmars träning. Jag besökte sjukgymnasten i fredags för att kolla min axel efter operationen, rörligheten var mycket bättre, styrkan var mycket bättre, bara resten kvar nu då! När sjukgymnasten läste det han skrivit tidigare skrattade han för sig själv sedan tittade han på mig och sa "vet du vad jag skrivit att det finns för riskfaktorer för din axel? -Näe sa jag, -jo det står såhär, patienten komer troligvis att träna för hår alldeles för tidigt"... Varför tänkte han så!?! :-)
 
Jag gillar spinning, det är nog den träningen som ger mig mest just nu eftersom jag inte kan gå fullt med annan träning, dessutom ska jag vara med på "spin of hope" nästa lördag. Jag ska köra två pass då, ett mellan 9-10 och det andra mellan 12-13. Det går ut på att man betalar 125 kr för att få cykla en timme, man är ett lag om en cykel så den hålls spinnande i 12 timmar. Alla pengar går oavkortat till barncancerfonden, snacka om win win situation, man får hård träning i två timmar och de som tjänar på min träning är alla barnen, synd att det inte alltid är så, hade det varit så skulle jag ha dragit in en hel del!!
 
Igår kväll spelade vi på en 40 års fest, temat för festen var maskerad, det var en annorlunda känsla att sjunga för batman, stålmannen och paret som var med i en "Officer och en gentleman", det kommer nog aldrig att ske igen. 
Jag var hemma i god tid men ändå känner jag mig seg idag, jag drack endast fyra öl för det går liksom inte att dricka en massa öl när man ska sjunga. Söndagen har gått ut på det underbara ämnet "slappa", svärmor är här så det blev pannkakor till lunch, de var nog egentligen inte till  mig men jag lyckades snirkla till mig några ändå :-). Sen lovade jag att tillaga en paella till middag, min fru är galen i denna rätt och jag kan väl säga att jag tycker att det är sådär gott bara. Det blev en stor laddning trots allt, alla åt och alla var glada, jag tror det finns massor kvar och det luktar saffran i hela huset.
 
Nu ska jag kliva in i duschen, sedan ska jag lägga mig i sängen och försöka somna, det är inte så lätt när det är söndag kväll. Vetskapen om att det är måndag imorgon bankar mig i bakhuvudet som en hammare mot en betongvägg. Ha nu en trevlig söndag och var rädda om varandra, krama era barn lite extra då jag tror att de alltid måste få känna sig älskade oavsett vad.
 
// J

 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: