mannentalar.blogg.se

Still alive and kickin..

Kategori: Allmänt

När jag var yngre jobbade jag som dörrvakt i Sthlm i tio år, jag stod på de flesta ställena faktiskt. Jag jobbade ihop med en kille som också är finne, han hade en grym tatuering på axeln på en sliten kille med texten "still alive and kickin". Den var så talande för honom, jag har alltid gillat den texten, det känns lite grann som att man trampar vidare trots all skit som händer runt omkring. I just detta fall använder jag texten för egen räkning och hänvisar den endast till att jag faktiskt genomgått min operation nu, desutom överlevde jag :-D
 
Det var en minst sagt stressad situation när jag kom in till operationen, frun följde med så långt hon fick, det är ju hennes arbetplats så lite fördelar måste man kanske få. Väl framme vid operationssalen så fick jag vackert gå in själv. Jag fick sätta mig i något som liknade en för liten fåtölj, jag spändes fast på alla möjliga och omöjliga sätt, mitt blodtryck var upp på 220/120 :-). Tror ni att jag var nervös eller?? hehehe.. Då säger läkaren därinne till mig, "Nu ska du få nåt som gör dig lite avstressad", bom sa det i huvudet, vilken känsla! Nu var alla bekymmer borta, blodtrycket gick ner till 130/75 genast :-)
 
När jag vaknade upp på uppvaket fick jag berättat för mig att de fräst bort 7 mm bara på nyckelbensfästet, det hade varit grymt trångt inne i axeln också så där frästes det en hel del också, men senan var oskadd tack o lov. Läkaren sa att jag kommer att ha ordentligt ont i några dagar men sen kommer jag att kunna träna fullt igen. Jag låg kvar på uppvak hela dagen, jag vet inte när jag varit så risig senast, jag fick mängder med morfin, jag kunde inte gå själv för då svimmade jag och jag kräktes. Frun fick rulla hem mig i en rullstol på kvällen, där kommer textens betydelse "still alive........."!
 
Idag mår jag bättre, jag äter oxikontin till natten och på morgnarna, det ska hålla värken borta, jag har upptäckt att det också gör mig oerhört pratsugen och kärleksfull. För ett ögonblick sedan tyckte jag till och med att Malou Von Sivers var snygg på tv-n, HUA!!! Det känns märkligt när man bara tycker att alla är trevliga, snygga och fina människor! Snart dags att sluta med morfinet så att man får tillbaka sitt syniska sätt att se på tillvaron igen, jag vill ju inte bli en manlig Lill Babs som älskar alla.
 
Nog om det, ha nu en jättebra helg och om det känns tungt tänk på textraden jag har i överskriften.. // J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: