mannentalar.blogg.se

Sjukdomar och Paella.

Kategori: Allmänt

När jag kommer hem känns det som att jag går runt på ett sjukhus, fruns son ligger på sitt rum hårt drabbad av influensan. Precis för en stund sedan skrek han på sin mor, hon gick in till han och där låg han i en stor pöl med blod. Tack o lov var det bara näsblod, men ändå! Vi har ingen bomull hemma så blodflödet stoppades med en tampong, hahahah... Vad jag bara skulle vilja smyga in där på rummet och ta ett foto på honom när han ligger i sängen och har en tampong instoppad i näsan, vilken tur att jag är en så snäll och omtänksam person då, så jag inte gör det ;-). Jag menar tänk att få lägga ut ett foto på en tuff tonåring som ligger i sängen med en tampong i näsan! För övrigt går jag och väntar på min operation, den kommer att bli av på onsdag nu den 6 feb, den flyttades två dagar framåt på grund av sjukdomar på sjukhuset. Jag är livrädd för att drabbas av influensan själv så att inte operationen blir av, jag petar i mig alla möjliga naturpreparat för att hålla mig frisk. Jag har till och med funderat på att skaffa mig en rymddräkt av något slag, men jag vet inte, det kanske är lite överdrivet? :-P
 
Imorgon firar vi vår sjätte bröllopsdag, tiden har sprungit iväg så det är nåt helt sjukt, jag fattar inte att det var sex år sedan vi gifte oss. Nu är det så att frun min ofta har pratat om Paella, hon älskar den rätten och har alltid tjatat på mig att jag ska tillaga den. Jag har ju lagat en del rätter i mina dar och de som tillagat en riktig Paella vet hur lång tid det tar. Nu ska det dock ske, nu ska hon få sin efterlängtade Paella, den ska dessutom göras från grunden så jag ska börja dagen med att vinkoka musslor :-).
 
Veckan på jobbet har varit fylld med stenhårt arbete, målsättningen var att sjösätta ett projekt som jag drivit stenhårt framåt. Man skulle kunna kalla det för modernt socialt arbete och jag ser det som ett måste i dagens samhälle. Jag fick igenom alla önskemål tillsammans med en duktig kollega så vi börjar köra detta i mars månad :-). Chefen var nöjd och jag är nöjd. Det ska sjösättas när jag är tillbaka efter sjukskrivningen! Fasen vad jag är bra (ibland), det kommer att bli officiellt på arbetsplatsen i veckan.
 
Nu ska jag bege mig ner och brottas på affären, diverse råvaror ska inhandlas till den goda middagen som ska tillagas som det ser ut just nu blir jag nog tvungen att inhandla en del intimskydd åt tonåringen också för det verkar inte vilja sluta blöda :-/
 
Trevlig helg till er alla // J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: