mannentalar.blogg.se

Vem fan vill vara ängel??

Kategori: Allmänt

Jag brukar ofta fastna i tankar eller fraser som människor ibland använder, jag menar sådant som att vi skulle ha skyddsänglar som vakar över oss eller att de döda finns intill oss. Det är en spännande tanke och ibland känns den behaglig, när min mamma gick bort fick jag ofta för mig att hon finns här omkring mig, hon sitter säkert på sängkanten och tittar på mig när jag ska sova. Samma sak hände när vi var på hennes begravning, jag tror på nåt vis att de som dött ser oss på begravningen. Jag tror att de sitter uppe på läktaren eller bredvid oss och tittar om vi sörjer, de är lite lagom glada över att vi är där och sörjer samtidigt som de måste känna att det är hemskt att inte få komma tillbaka till oss.
 
Om jag ska utveckla min tanke så funderar jag över hur man blir en skyddsängel när man dött? Finns det som en arbetsförmedling därborta på andra sidan? Man får liksom ställa sig i kö så fort man dött för att få skydda en levande, eller är det så att man blir stationerad hos en person som ser lite lagom skranglig ut? Mardrömmen måste ju vara om man hamnar som skyddsängel hos någon snuskputt, ni vet en sån där genomäcklig person som man hade i skolan. Vi hade en kille i skolan som ofta körde ner handen i brallan och sen luktade han på fingrarna, i lumpen hade vi en kille som hette Bengtsson, han åt sina snorbusar så ofta han kunde. Han måste alltid ha varit mätt eftersom han också åt det som finns i ögonen när man är nyvaken. Tänk när vi satt och åt frukost i matsalen och idioten sitter och petar sig i ögonen bara för att få stoppa det i munnen, hua, jag mådde alltid illa!! Dessutom såg han ut lite grann som Marty Feldman. En dag satte vi upp en vi plastburk på anslagstavlan med en skylt över där det stod, "Insamling till Bengtsson", där stod sedan 20 man och petade sig i näsan :-).. Hahahaha.. Jag vet inte om han åt det faktiskt, skulle inte förvåna mig!! 
 
Åter till ämnet, tänk om man blir skyddsängel åt en sån som han? En som sitter o gräver sig i näsan i tid och otid. Eller än värre är väl om man blir det åt någon som precis hittat sitt könsorgan, tänk att behöva sitta och titta på någon dag ut o dag in som porrsurfar o leker med sig själv!? Det får åtminstone mig att fundera på om det inte är ett straff att bli skyddsängel, och kan det vara så att de som dör en konstig död gör det för att skyddängeln kastade denne framför tåget till slut?!
 
Än värre är tanken på att ens döda mamma eller pappa sitter på sängkanten och tittar på oss, handen på hjärtat, vill vi att våra föräldrar ska behöva se det som hände i vår sängkammare?? Vill vi att våra nära och kära ska behöva titta på oss när vi står framför spegeln hemma och gör de senaste dansstegen som vi lärt oss? Helt plötsligt känns det som att det vore mycket bättre om man var säker på att man är ensam hela tiden. Samtidigt som tanken på att min mamma skulle vara nära känns varm och behaglig. Näe, jag vill kunna göra alla galna saker som man gör när man är ensam utan att någon ser mig!!
 
Det här är ett ämne som man kan fördjupa sig i hur mycket som helst och jag är högst osäker på om jag skulle vilja vara en skyddsängel!? Jag vill inte behöva sitta och glo på någon som tror att denne är ensam. Jag vill fortsätta som jag gör nu, leva, träna, äta, älska osv osv... Hur blir vi när vi är döda tro? Kan vi göra sådant? Äh... nu tror jag att det räcker för ikväll, jag tittar på tv nu och hoppas innerligt att Bengtsson fått ordning på sin diet för tänk vilken hemsk andedräkt han har idag annars :-O...
 
Trevlig fredag önskar jag er!! // J

Kommentarer

  • Anne dvs syster säger:

    Hahahaha! Jag har tänkt precis sådär. Tänk om hon ser mig/oss? Tänk om jag inte är ensam i duschen???
    Sen tror jag för övrigt inte snuskpellar har skyddsänglar.
    Isåfall är det små djävlar.
    Och jag kan nästan inte läsa det du skriver om snorkråke Bengtsson. * Urk*. Sen tycker jag för övrigt det är äckligt med folk som petar tänderna vid matbordet eller någon annanstans med tandpetare.
    Men mamma, hon är med oss bara när vi behöver det.
    Nuku hyvin.

    2013-03-22 | 22:47:03
    Bloggadress: http://astas.wordpress.com

Kommentera inlägget här: