mannentalar.blogg.se

Solen skiner..

Kategori: Allmänt

Det resulterar lätt i att jag inte sätter mig här vid datorn och skriver, livet omgärdas helt plötsligt av saker som borde göras och slutligen får man se alla grannar igen som man endast hört under den mörka perioden vi befunnit oss i! Jag har beskrivit våra grannar i några inlägg tidigare, men jag vill återigen lyfta just de grannar som bor på samma våning som oss, alltså dörren intill. De grannar som ständigt har en cigarett i mungipan, både mannen och kvinnan, det sista de gör innan de sätter sig i bilen är röker, det  första de gör när de kliver ur bilen är röker och innan de kliver in i vår hiss röker de, Gissa hur det luktar i hissen!?! Dessutom är de båda överviktiga med röda "bultande" ansikten, min egen fördom och tanke är att de nog äter det som är gott och träning? Ja det har man hört talas om. Människor som röker, inte tränar och äter fet mat är också de som kostar samhället mest pengar i sjukvårdskostnader. Jag brukar rent provokativt säga att rökare borde ha en egen sjukvårdskö som innnefattar att om de ska ha dyr medicinsk hjälp som beror på rökningen så ska de också sluta med sitt rökande innan de får hjälp. Att förbjuda rökning är det ideala men jag tror tyvärr att det är omöjligt eftersom det är alldeles för mycket politik inblandat i det, det är för många högt uppsatta människor som skulle bli utan pengar då så det går inte.
 
Nu har årets mello avgjorts igen och vinnaren blev en ung man som skrek bättre än någon annan, lille Robin har en fantastisk röst men jag förstår inte varför han alltid ska ligga på det högsta registret i stort sett hela tiden. Det är lite grann som att man kör sin bil i ca 200 km i timmen bara för att den är så vass. Min personliga favorit var Ralf, apropå skrika ;-). 
Det är ändå alltid spännande att se alla reaktioner kring detta spektakel, ingen tittar men alla vet hur det gått och vem som sjöng vad. Det som jag tyckte var mest spännande var det faktumet att endast en kvinna gick vidare till final, det som var spännande var reaktionerna runtomkring. Många tyckte att jämlikheten inte har kommit så långt trots allt och detta på grund av att finalfältet i stort sett bestod av män. Min personliga åsikt är att det nog var de bästa låtarna som var i final. Ingen pratar om att den som vann förra året var självaste Loreen, det fanns liksom ingen orättvisa i det, vad beror det på tro? 
 
Nåja, imorgon är det måndag igen och en ny vecka börjar som är full av nya förväntningar. Klockan ringer tidigt på morgonen, man kliver upp och äter sin frukost och sedan kliver man iväg mot jobbet, arbetet utförs efter förväntningar, sedan åker man hem och äter den middagsmat som går absolut snabbast att tillaga så att man hinner träna. Iväg och träna med en mamma scan bulle i mungipan, hem efter träningen, in i duschen, ner i soffan, hopp i säng, godnatt. Sedan börjar det om igen, livet går vidare, solen skiner och alla är glada. Vad finns det att gnälla om? Om jag är ironisk? Kanske, eller så är det bara den vanliga söndagsångesten som gör sig påmind....
 
Ha en trevlig vecka alla glada, och ledsna med för den delen! // J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: